יום חמישי, 3 בדצמבר 2009

לאן?




במסגרת הקורס"מדעי החינוך במאה הערים ואחת"אנו דנים במבנה ובתפקוד של מערכות חינוך עכשוויות,בוחנים את מושגי היסוד של החינוך את מעמדם של מדעי החינוך בהשוואה לדיסציפלינות אחרות העחסקות באדם.

לערכתו של פרופ' דוד חן, המרצה בקורס,שום הגדרה מודרנית של מטרות לא תשיג את יעדיה בלי לתת תשובות לבעיות היסוד הבאות:
1 .הגבלת מטרות החינוך לבית הספר מתעלמת ממקומם של סוכני חינוך וידע חשובים מחוצה לו,כגון טלוויזיה, מחשב, אינטרנט ושאר המדיה האלקטרוניים.- אני מסכימה מאוד עם הטענה הזאת,התלמידים של היום נחשפים להרבה מידע שלא מהווה ערך חינוכי ותרבותי ולעיתים,לצערינו הרב, אפילו מזיק כי גורם לבילבול.
2.מטרות החינוך חייבות לתת תשובה לפלורליזם התרבותי.-בהחלט, כי אנו חשופים לגלובליזציה.
3.מטרות החינוך חייבות להתמודד עם צמיחתו המהירה של הידע האנושי,הן בכמות והן באיכות.אין בתאורייה הנוכחית של תוכנית הלימודים תשובה לסוגייה זו:מה ללמוד?כמה ללמוד? איך ללמוד?
לדעתי, הפעלת תכנית חובה (ליבה) ציבורית אמורה לתת תשובות לשאלות החשובות ביותר שעומדות על הפרק בסוגיה הנוכחית.
4.מטרות החינוך חייבות לתת תשובה לשונות הבין-אישית באוכלוסיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה