במהלך הקורס "ביה"ס בתהליך שינוי" הכרתי את המסגרת המושגית של החדשנות הפדגוגית משולבת תקשוב, הבנתי שקיימות דילמות ביצירת השינוי ולתקשוב יש תפקידי בפתרונן, הכרתי מסגרת לניתוח תחומי חדשנות פדגוגית משולבת תקשוב .
אני מלמדת בבית ספר יסודי באשדוד. בית הספר יחסית קטן, בערך 350 תלמידים. קיים חדר המחשבים אחד עם 20 עמדות שלא שודרגו לאחרונה. קיימת תפוסה מלאה, לרוב התלמידים יושבים בזוגות. ישנן לעתים קרובות תקלות טכניות ואין אפשרות לקיים את השיעור כמתוכנן.
לכל מחנכת יש שעה שבועית ובשעה הזו עליה לבחור האם ללמד יישומי המחשב או מקצוע אחר.
למרות הקשיים הטכניים וארגוניים המורים מגלים נכונות לקדם את התלמידים בתחום התקשוב. חלק מהמורים עוברים השתלמויות לצורך קידום מקצועי. ישנה עבודת צוות בפיתוח משימות מתוקשבות. בתוכניות הלימודים ישנה התייחסות למידענות, כלומר שילוב המחשב ברוב המקצועות. כמו כן בשנתיים האחרונות פועל אתר בית-ספרי.
בית ספר שלי, מבחינת החדשנות הפדגוגית נמצא בשלב המעבר, דהיינו, התקשוב תומך בו זמנית בפעילויות חדשניות ומסורתיות בתחומי התוכן, שיטות ההוראה והלמידה. בשלב זה המורה משלב יותר ויותר גישות חדשניות, אך עדיין שומר על אופן ההוראה המקורי.
במהלך הקורס הגעתי להבנה שחדשנות הפדגוגית תורמת לתלמידים, שמקבלים הזדמנות ללמידה משמעותית ועצמאית ,מקבלים אחריות רבה על הלמידה שלהם ושל עמיתיהם.
אני מלמדת בבית ספר יסודי באשדוד. בית הספר יחסית קטן, בערך 350 תלמידים. קיים חדר המחשבים אחד עם 20 עמדות שלא שודרגו לאחרונה. קיימת תפוסה מלאה, לרוב התלמידים יושבים בזוגות. ישנן לעתים קרובות תקלות טכניות ואין אפשרות לקיים את השיעור כמתוכנן.
לכל מחנכת יש שעה שבועית ובשעה הזו עליה לבחור האם ללמד יישומי המחשב או מקצוע אחר.
למרות הקשיים הטכניים וארגוניים המורים מגלים נכונות לקדם את התלמידים בתחום התקשוב. חלק מהמורים עוברים השתלמויות לצורך קידום מקצועי. ישנה עבודת צוות בפיתוח משימות מתוקשבות. בתוכניות הלימודים ישנה התייחסות למידענות, כלומר שילוב המחשב ברוב המקצועות. כמו כן בשנתיים האחרונות פועל אתר בית-ספרי.
בית ספר שלי, מבחינת החדשנות הפדגוגית נמצא בשלב המעבר, דהיינו, התקשוב תומך בו זמנית בפעילויות חדשניות ומסורתיות בתחומי התוכן, שיטות ההוראה והלמידה. בשלב זה המורה משלב יותר ויותר גישות חדשניות, אך עדיין שומר על אופן ההוראה המקורי.
במהלך הקורס הגעתי להבנה שחדשנות הפדגוגית תורמת לתלמידים, שמקבלים הזדמנות ללמידה משמעותית ועצמאית ,מקבלים אחריות רבה על הלמידה שלהם ושל עמיתיהם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה