יום ראשון, 14 בפברואר 2010

האם תהיה תרומת ה VR-לסביבה הלימודית?

השבוע ראיתי את הסרט "אווטאר"-פנטזיית מדע בדיוני בתלת מימד,יצירת מופת של" מציאות המדומה"(virtual reality).

התרשמתי מאוד מעוצמת הטכנולוגיות החדשניות שאפשרו לצופים לחוות את החלל המדומה.
לדעתי,יש כאן מהפכה של ממש לא רק בעשייה הקולנועית אלה גם בעשייה הלימודית.תוכנות מסוג זה מציבות את התלמיד בתוך הפעילות ואפילו מאפשרות לו לגרום לפעולה להתרחש. זוהי למידה המשלבת כישורים קוגנטיביים, רגשיים ופסיכומוטוריים.מערכת למידה כזאת מאפשרת למידה פעילה במלוא מובנה.עד כמה שידוע לי כבר היום קיימים יישומים לימודיים של "מציאות המדומה", במיוחד סימולציות למטרות הדרכה והכשרה במערכת הצבאית ובמגזר העיסקי.אין ספק, לטכנולוגיה זו ישנו פוטנציאל אדיר עבור ילדים עם צרכים מיוחדים.היא תאפשר להם לתקשר ולשלוט בסביבתם.
ולסיכום...קשה לשער היום מה תהיה תרומתה של "מציאות המדומה" על סביבה הלימודית, אך ברור שבטכנולוגיה זו טמון פוטנציאל רב עוצמה לסביבה הלימודית.

תגובה 1:

  1. היי מילנה, גם בני ובעלי ראו סרט "אווטאר". הם אמרו שזה מדהים, מהפכני, הם התרשמו מאוד מעוצמה טכנולוגית...(לי עדיין לא הזדמן לראות, אבל כולם ממליצים- אני גם אלך לראות!)
    מירי

    השבמחק