הגדרות שונות של המונח "תכנית לימודים" משקפות גישות מושגיות שונות למפעל תכנית הלימודים - אם המדובר בפיתוח נושאי לימוד או ביישום חומרי הלימוד. ההגדרות וההמשגות מבטאות את תחומי ההתעניינות והדאגה של"השותפים לתכנית הלימודים", ויש להבינן לפי ההקשר.במאמרו "תכנית לימודים" – עיון מושגי מנסה עודד שרמן לנתח כמה המשגות כאלה
ובמילים אחרות - לזהות כמה מהנחות היסוד המנחות את הטרמינולוגיה ולזהות את ההבחנות ואת החלוקה לשלבים של פיתוח תכניות הלימודים. לדעתי,תכנית הלימודים היא רשימה של ההישגים בתחומים שונים – לא רק במישור ההשכלה הפורמלית – שבית הספר נטל על עצמו התחייבות להביא אליהם את התלמיד. אפשר לראותה כתכתיב של דרישות המוטלות על המורה על ידי רשות החינוך של החברה ושבהן עליו לעמוד. זאת היא רשימה מפורטת של המטרות או של התוצרים, שעל התלמיד להפגין את שליטתו בהם בעקבות לימודיו. בחינות הבגרות, על פי תפיסה זו, הן אמצעי להערכת הישגיו של התלמיד, אך לא פחות מזה גם אמצעי להערכת תפקודו של בית הספר. אכן, גם המורה נבחן בהן, ולא רק התלמיד, אם עמד בהתחייבותו .http://web.macam98.ac.il/~anatos/
יום שלישי, 4 באוגוסט 2009
תוכנית לימודים
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה